Zeeleeuwen en zeehonden

We stonden behoorlijk vroeg op. Het ontbijt hadden we gisteren al klaargemaakt. We werden om 6 uur opgehaald door opnieuw een busje van Groovy Grape Tours. Ditmaal werd de bus bestuurd door de vrouwelijke chauffeur Jerry Jane.

We reden vlot Adelaide uit richting het zuiden. We stopten in Yankalilla voor de koffie. Dat hadden we wel nodig. Daarna reden we door naar de boot. We moesten alle spullen uitladen inclusief de lunch en diner boxen, want de bus gaat niet mee. Op het eiland staat een andere bus van Groovy.

De overtocht op de comfortabele boot duurde 3 kwartier. Op Kangaroo Island in de plaats Penneshaw werd de andere bus opgehaald een daar werden alle spullen weer ingeladen.

Kangaroo Island is een vrij groot eiland van 150 km lang en een kleine 60 km breed en bestaat uit voornamelijk natuurgebieden. Er wonen slechts 5.000 mensen op het eiland.

Onderweg zijn we gestopt bij een aantal mooie vergezichten o.a. bij Pennington Bay. Na de zelf klaargemaakt lunch reden we naar Seals Bay. We kregen hier een wandeling onder begeleiding van een gids naar en op het strand.

Er lopen en liggen vele zeehonden en zeeleeuwen op het strand. Ook kwamen een paar zeeleeuwen en zeehonden uit de zee. Dit waren natuurlijk prachtige fotomomenten.

Na deze rondleiding had je de mogelijkheid om met een kajak de rivier op te gaan. We hadden geen zin in een nat pak, want het was niet te warm (16 graden). Wij hebben gekozen om op het nabijgelegen strand te wandelen. Op de wandeling terug naar de rivier hebben we nog een prachtige koala in de boom gefotografeerd.

Daarna zijn we naar een boerderij nabij het National Park Flinders Chase gereden voor de overnachting op dit bijzondere eiland.

We hebben genoten van een heerlijke barbecue. Ook hebben we weer een eigen kamer in tegenstelling tot de rest van de groep die uit jonge mensen bestaat. We gingen op tijd naar bed, want het regende ‘s avonds pijpenstelen.